Записник тридесет првог састанка
УРЕДНИЧКОГ ТИМА ХРАМА ХРИСТА СПАСИТЕЉА
Одржан дана 10.06.2017. у 19:00 часова, мала сала црквеног дома.
Следећи састанак уредничког тима није прецизиран, али је назначено да то буде крај августа месеца.
Присуствовали комплетном састанку: отац Милан Ристивојчевић, Душан Петровић, Александар Стојановић, Александар Мандарић, Растко Алимпијевић, Живана Баратовић, Ђорђе Сандић, Марија Тешић, Милош Рафаиловић, Мирослав Ранисављевић, Биљана Радовановић, Јелена Станић
Присуствовали делу састанка: -
1) РЕ-СТАРТ ПОСЛЕ ДУЖЕГ ВРЕМЕНА: Састанак је почео заједничком молитвом, након чега је отац Милан поново изнео значај чешћег састајања тима. Прве године (2013) смо имали 22 састанака, 2014 смо имали 6 састанака и после сваке наредне године по један.
2) НОВОСТИ и СТАЊЕ САЈТА: Душан Петровић је изнео новост којом је уведена рубрика ДУХОВНЕ БЕСЕДЕ. То нам је рубрика са МУЛТИМЕДИЈАЛНИМ садржајем и која приказује духовне беседе одржане код нас у Храму. Рубрика је од самог старта заинтресовала ТЕЛЕВИЗИЈУ ХРАМ која је предложила сарадњу. Договори су обављени, ми смо наш део давно испунили и сад чекамо да нам ТВ Храм обезбеди неки термин и да почне да емитује наше беседе.
Са друге стране, сајт и посета на сајту СТАГНИРАЈУ већ дуже времена. На неком од следећих састанака ћемо заједно разматрати зашто је то тако. Свако би требало да поразмисли о томе и да изнесе своје виђење проблема и предлог решења.
3) МАРКЕТИНГ у СЛУЖБИ МИСИОНАРЕЊА: Централни део састанка била је краћа презентација Душана Петровића као и заједнички коментари на тему са презентације. Данашња презентација била је увод и најава за будуће техничко-маркетиншку презентацију оптимизације чланака за промоцију на Фејсбуку у Гуглу. Поред увода у будућа унапређења, презентација је изнела један број аргумената везаних за ранија питања неких чланова тима. Нека од тих питања су:
- a. Значај и утицај маркетинга
- i. Наведен је пример две идентичне групе људи којима се презентују различити чланци. Након презентације, групе раде тест који показује да ће већина из групе нагињати оном мишљењу које му је било презентовано.
- ii. То мишљење које група претежно прихвати временом бледи па онда људима треба понављати ствари. Ово је ништа друго него МИСИОНАРЕЊЕ које је у основном циљу нашег сајта.
- iii. Власт се формира преко овог модела користећи медије да формирају јавно мњење.
- iv. Ми на сајту овај механизам треба да користимо (употребљавамо) да би промовисали ПРАВОСЛАВЉЕ и здрав систем вредности, за разлику од медија који ЗЛОУПОТРЕБЉАВАЈУ овај механизам и форсирају свакаве садржаје.
- b. „Да ли се треба трудити око промовисања чланака ради повећања посете и читања?
- i. Суштина одговора је у речима Светог Писума:,,Што смо видели и чули објављујемо вама да и ви с нама имате заједницу, а наша заједница је са Оцем и Сином Његовим Исусом Христом".
(I посл. Јован 1,3)
- i. Суштина одговора је у речима Светог Писума:,,Што смо видели и чули објављујемо вама да и ви с нама имате заједницу, а наша заједница је са Оцем и Сином Његовим Исусом Христом".
- c. „Да ли треба радити тимски или појединци могу да раде по својим правилима?“
- i. Суштина и овог одговора је у речима Светог Писма: „Где су двоје или троје окупљени заједно у Моје име, тамо Сам Ја међу њима.“ (Матеј 18:20)
- d. „Лична промоција на сајту“
- i. Врло осетљива тема поготову кад причамо о сајту ЦРКВЕ. Закључак је да основна идеја водиља сваког нашег чланка треба да буде у ГОСПОДУ НАШЕМ ИСУСУ ХРИСТУ.
- ii. Наслов, поднаслов, текст, слике и линкови треба да буду НА ПРВОМ месту орјентисани на ГОСПОДА или на нешто Господу мило.
- iii. У каснијем делу чланка, негде при дну оправдано је навести и личне податке особе која је урадила нешто у вези са БОГОУГОДНИМ делом које описује чланак.
4) РЕЧНИК ЦРКВЕНИХ ИЗРЕКА је предлог настао након дискутовања на тему сложености чланка. Свесни смо сви да је интернет такав медијум где се читају кратки текстови и да су читаоци људи из различитог друштвеног клишеа. Због тога треба користити што простију терминологију без мање распрострањених речи. Као једно од решења за коришћење „црквених“ речи појавио се предлог о увођењу речника црквених израза. У речнику би биле објашњене ретко коришћене речи (пример: Трожествено) док би чланци који садрже овакве речи имали линк ка објашњењу у речнику.
5) ПОВЕЗИВАЊЕ САЈТОВА: Саша и Мирослав су изнели предлоге о иницирању сарадње са другим сајтовима или познатим личностима из области ПРАВОСЛАВНОГ МИСИОНАРЕЊА. Предлози су и више него сврсисходни и на томе свакако треба радити.
6) ГАЛАМА на ДУХОВНИМ БЕСЕДАМА: Снимање ДУХОВНИХ БЕСЕДА уопште није једноставан проблем у сали која је препуна и која није „оптимизована“ за оваква снимања. Милош Рафаиловић је изнео да се на снимцима појављује пуно шума и разних гласова, што умањује квалитет снимка. Са друге стране, почетак сарадње са ТВ ХРАМ-ом у многоме нас обавезује на врхунски квалитет тих снимака. Посетиоци често не гасе своје мобилне телефоне који звоне за време БЕСЕДЕ, или пак доводе малу децу која галаме или плачу. Што се тиче мобилних телефона, сви смо се усагласили да је то непримерено и да ПРЕ ПОЧЕТКА БЕСЕДЕ ТРЕБА НАПОМЕНУТИ ЉУДИМА ДА УГАСЕ ТЕЛЕФОНЕ. Што се тиче мале деце на предавањима, мишљења су била подељена, али је на крају одлучено да се ипак ДЕЦИ ДОЗВОЛИ присуствовање беседама.
7) ДУХОВНЕ БЕСЕДЕ УЖИВО: Мирослав је изнео предлог да се ДУХОВНЕ БЕСЕДЕ уживо емитију а да се оваквим гледаоцима омогући онлине постављање питања. Предлог врло напредан и тренутно изводљив само преко фејсбука.
8) „СЕКСУЛАНО ОБРАЗОВАЊЕ ДЕЦЕ У ШКОЛАМА“: Дискутовало се о овом сложеном проблему, али тим није нашао адекватно решење да се бар на неки начин супротстави негативним ефектима овог образовног плана. Значи до даљњег ЋУТИМО !!!
ДОБРОДОШАО ЈЕ БИЛО КАКАВ ПРЕДЛОГ И СУГЕСТИЈА НА НАПИСАНИ ИЗВЕШТАЈ.
Извештај написао: