ЗАШТО ЈЕ КИНЕЗ ПРЕШАО У ПРАВОСЛАВЉЕ

Зашто је Кинез "будиста" постао светогорац?

На мом последњем путовању на Свету Гору  среосам пристојног искушеника- монаха из Кине. У ствари, он ме је изненадио својим присуством.Православна раса на кинеском човеку? Донеклесам се изненадиоНикада ово нисам видео ранијеизблиза, само у  мисионарским сликамаЗар наследник велике културне традиције  да прихватихришћанствоМоји пријатељи и ја  радознало смо га питам о томе.
 "Брате, како си ти Кинезприхватиоправославно хришћанско монаштво а долазишиз такве велике културне традиције, да ли сибио будиста?"
"Да, наравно, ја сам био будиста."


"Чиме те је поразило хришћанство?"
 
-"Божанственим дружењем!"

"Извините"?

 "Да, да, оче, хахахахаха!", Насмејао се.. будизму, мој оче, ти си веома, веома много самНема Бога.. Твоја целаборба је са самим собом. Ти си сам са собом, са својим егом. Ти си потпуно сам на том путу. Велика усамљеност Оче. Али овде имате асистента, пратиоцаи колегу-путника у Богу.  Нисте сами.. Имате некога ко вас воли, ко брине о вама. Он брине чак и ако га не разумете. Ви разговарате са њим. Ти Му кажешкако се осећаш, чему се надаш - постоји та веза.. Ви нисте сами у тешкимборбама живота и духовног савршенства..
 Схватио сам те ствари у  данима када ме је тешка хладноћа  везала за кревет.Ниједан лекар није могао да нађе узрок томеКлиничка слика је била јасна, барем лекари нису могли да виде ништа. Бол је био неподношљив и није билоапсолутно никаквог лека да бол заустави. Променио сам три различита лека за болова али и даље бол није попуштао.
 У то време сам добио вест да је мој стриц, чије име носим, имао напредниоблик рака грлаИмао је ларигектомијуТо је био резултат хроничног пијења алкохола и пушења. Генерално  живео је лошим животом, неквалитетно.
Онда сам осетио нешто, бивши будиста а сада хришћанин монах на Светој Гори ми је рекао да треба да имам Бога са киме могу разговарати, доживети и осетити некога поред себеКоји те саслуша.
Ја не знам да ли је то погрешно или исправно. Знам само да је то дубокапотреба за човеком. Ово је доказано самим животомЧак и они будисти, који су из нонтеистичке религије, створене од разних божанствачак и из снова језика и световаимају потребу да се обрате некоме, нечему, некоме изван и вансебе, чак и ако је то сањалачки. Поред тога, реалност и истина је нешто веома релевантно и увек ће остати тако. То је загонеткамистерија. "
 Ово ме подсећа на речи Светог Григорија Богословакоји је имао осетљиву имеланхоличну природукада каже: ".. Када нисте добро, или се тако осећате,говорите, Говорите чак и ако је ветру"